Use Google Translate, if the article you have chosen has not been translated yet:

23.03.2016

Jarmark wielkanocny na terenie Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie [Easter fair at the National Museum of Agriculture and Food Industry in Szreniawa]

Please do not copy our work - photos and texts.
We wish you a nice virtual tour on our blog.

Któż z nas nie lubi wiejskich jarmarków? Te, które wiążą się z rozmaitymi świętami są zawsze najbardziej uroczyste... Na taki właśnie Jarmark wielkanocny natrafiliśmy w weekend 19-20 III w Szreniawie pod Poznaniem. Impreza odbywała się zarówno na świeżym powietrzu, jak i w kilku budynkach znajdujących się na terenie ogromnego Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego. Zwiedzenie zarówno stoisk targowych, jak i większości pawilonów należących do wspomnianego obiektu, zajęło nam kilka godzin. Przywieźliśmy stamtąd ogromną ilość zdjęć, które postanowiliśmy podzielić na dwie części. Pierwsza z nich, zawarta w tym artykule, ukazuje stoiska jarmarczne oraz fotografie z jednego z pawilonów, w którym można było obejrzeć czasową wystawę utrzymaną w klimacie wielkanocnym. Drugi artykuł ukaże wnętrza pozostałych pawilonów i opowie dokładniej o muzeum.

Najważniejsze informacje odnośnie jarmarku:

- Wstęp na jarmark jest płatny, należy zakupić wejściówkę. Bilet normalny kosztował w 2016 roku 12 zł.

- W cenie ok. 6 zł można zakupić dodatkowo książkowy przewodnik po muzeum.

- Wejście na teren upoważnia nie tylko do udziału w targach wielkanocnych, ale także do obejrzenia wszystkich znajdujących się na terenie obiektu pawilonów muzealnych.

- Pawilonów jest aż 25, więc na ich zwiedzanie trzeba sobie zarezerwować kilka godzin czasu.

- W jarmarku bierze udział wielu wystawców. Część stoisk znajduje się wówczas na świeżym powietrzu, część w budynkach.

- Można tam zakupić wszelkiego rodzaju rękodzieło oraz regionalne wyroby spożywcze różnego typu - miody, sery, wypieki, wędliny itp.

- Na terenie muzeum znajdują się również prawdziwe wiejskie zwierzęta, którymi zachwycają się zwłaszcza dzieci... Są to m. in.: kurczaki, króliki, indyki, pawie, owce, świnie, kozy, krowy, konie.

- To miejsce i impreza doskonałe dla rodzin z dziećmi - na pewno nie będą się tam nudzić! :) Mogą wziąć udział np. w zabawie edukacyjnej "Krzyżówka z jajem".

- Podczas jarmarku odbywają się rozmaite tematyczne warsztaty rękodzielnicze, w których można wziąć udział za niską opłatą - np. warsztaty zdobienia mazurków, wyplatania koszyków z wikliny lub palm wielkanocnych, zdobienia pisanek, wykonywania świeczek itp. Dzieci są nimi zachwycone i radzą sobie z rękodziełem nie gorzej niż dorośli!

- Zbudowana jest tam specjalna scena, na której odbywają się występy różnych zespołów ludowych i teatrzyk dla dzieci.

- W konkretnych godzinach w folwarku można obejrzeć pokazy pracy kołodzieja i kowala, a na polu muzealnym - pokazy obrzędów i prac polowych.

Mamy nadzieję, że nasze fotografie mówią same za siebie i dodatkowe wyjaśnienia nie są już potrzebne. W razie wątpliwości - pytajcie w komentarzach:

Zdjęcia staraliśmy się robić w taki sposób, by możliwie jak najmniej pokazywać twarze ludzi uczestniczących w tym wydarzeniu (a nie było to łatwe, bo był tam prawdziwy tłum). Mamy nadzieję, iż nikt nie będzie miał do nas pretensji o uchwycenie jego osoby czy stoiska na naszych fotografiach. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt mailowy.

Więcej o Muzeum w Szreniawie w jednym z naszych kolejnych artykułów. Link do niego pojawi się wkrótce >>TUTAJ<<.

****

UWAGA: starszych artykułów szukaj w tematyczno-alfabetycznym Spisie Treści u góry strony.

Na ewentualne pytania postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej. Wszystkie miłe komentarze są przez nas zawsze mile widziane...  ;)

By być na bieżąco z naszymi nowymi artykułami, polub stronę bloga na Facebooku: >>link<<. Możesz też "śledzić" nas na inne sposoby - wszystkie opcje znajdziesz w prawej kolumnie bloga (obserwacja kontem Google, Bloglovin', subskrypcja mailowa, konto na portalu nk.pl itp.).

6 komentarzy :

1. jak ja lubię takie jarmarki.
    Cudowne kosze wiklinowe

1. My też uwielbiamy jarmarki... :D
      Gdy dowiedzieliśmy się, że ten konkretny będzie się odbywał w okolicy, w której planujemy się akurat pojawić, to od razu było wiadomo, że tam wpadniemy. Spodziewaliśmy się, że zarówno jarmark, jak i muzeum będą znacznie mniejsze, a koniec końców spędziliśmy tam kilka godzin... :) Polecamy na przyszłość! :)

2. Wesołych Świąt Wielkanocnych ;-)Pozdrawiam serdecznie .

3. Z chęcią wybrałabym się w takie miejsce i na spokojnie obejrzała wszystkie atrakcje :)

1. Bardzo polecamy! My obejrzeliśmy muzeum niemal w biegu, bo śpieszyliśmy się do hotelu, w którym chcieliśmy się zakwaterować wcześniej ze względu na czekającą tam na nas obiadokolację. Ale byliśmy pod wrażeniem tego miejsca i pokażemy wkrótce więcej zdjęć przywiezionych stamtąd! :)

Pamiętaj, że wszystko, co napiszesz, może zostać skierowane przeciwko Tobie! :D No dooobra, żartujemy... Z góry dziękujemy za poświęcony czas i dodanie komentarza. Pojawi się on pod postem po zaakceptowaniu przez moderatora. Prosimy: nie SPAM-ować!

[Thank you for your time and adding a comment. It will appear under post after approval by a moderator. PLEASE DO NOT SPAM!]

Polecamy szybką i wygodną rezerwację wybranych miejsc noclegowych przez Internet w edom.pl: