Use Google Translate, if the article you have chosen has not been translated yet:

28.04.2017

Pod Koziołkami, czyli o tym, co znajduje się wewnątrz poznańskiego Ratusza [Interior of the National Museum in Poznan, Poland]


The text of the article is written in Polish and English. You can find a translation below. Some pictures show descriptions of museum exhibits in Polish and English. Please do not copy our work - photos and texts. We wish you a nice virtual tour on our blog.


Od kilku dni nieustannie pada deszcz, co przypomniało nam o deszczowym marcowym dniu, który spędziliśmy w Poznaniu w 2016 roku. W pewnym momencie deszcz był wtedy na tyle intensywny, że postanowiliśmy zwiedzić jakieś miejsce, które pozwoli nam nieco wyschnąć... ;) Ponieważ byliśmy wówczas na poznańskiej Starówce, nasz wybór był dość szybki i oczywisty - padło na wnętrze tamtejszego Ratusza. Znajduje się tam Muzeum Historii Miasta Poznania, które posiada zbiory bogate i dość interesujące. To podobno jedno z najstarszych, największych i najważniejszych muzeów w Polsce, zatem warto zapoznać się z nim bliżej. Wewnątrz można zobaczyć m. in. meble i pamiątki pochodzące z pracowni znanego polskiego poety Jana Kasprowicza, a także... stare poznańskie koziołki, które przeszły już na emeryturę, ustępując miejsca nowym (podobno bardzo podobnym - tego nie wiemy, bo mieliśmy pecha i - spóźniwszy się zaledwie o kilka minut - przegapiliśmy hejnał z ich udziałem, który odbywa się codziennie o godzinie 12.00).

[The Poznan museum was founded in 1857. It was renamed to the National Museum in Poznan in 1950. It is located in the Town Hall in the Old Town in Poznan. It is one of the biggest, oldest and most important museums in Poland. We visited this place on a rainy day in March 2016. In this article you will find pictures of the interior of the museum and pictures of some of its exhibits. We invite you to visit this place personally! :) 

Every day at 12.00, when you stand under the town hall, you can listen to the bugle call and see the so-called Poznan goats. Unfortunately, we were not able to see them because we were late for the bugle call for a few minutes... :( More about the museum you can read here: http://www.mnp.art.pl/en/museum/]

Ratusz jest budynkiem wyjątkowo pięknym i naprawdę imponującym. Wrażenie robi również zegar umiejscowiony u jego szczytu.






Bilety, upoważniające do zwiedzania muzeum, nie są drogie. Aktualne ceny i godziny zwiedzania zawsze można znaleźć na stronie internetowej obiektu. W 2016 roku sfotografowaliśmy znajdującą się przy wejściu rozpiskę - wówczas ceny oraz godziny zwiedzania prezentowały się następująco:







Wewnątrz można oglądać sporo różnych sal. Długość zwiedzania zależy od tego, jak dużo czasu poświęca się na oglądanie eksponatów znajdujących się w środku. Nam nie zajęło to dłużej niż 45 minut, ale - głównie z racji dość napiętego planu dnia - nie wczytywaliśmy się w dłuższe opisy sal i przedmiotów, ograniczając się do robienia ich zdjęć. Nie brakowało tam turystów, którzy podchodzili do zwiedzania poważniej niż my, wczytując się we wszystko dokładnie. Oni na pewno spędzili wewnątrz Ratusza znacznie więcej czasu. 




Figury koziołków z mechanizmu zegarowego, ok. 1913 roku
[Goats figures from a clockwork, ca. 1913]

































Meble i pamiątki pochodzące z pracowni Jana Kasprowicza













Nie chcemy tu pisać szczegółowo o zbiorach muzeum, ponieważ nie czujemy się wystarczająco kompetentni w temacie historii Poznania. Sfotografowaliśmy jednak ważniejsze opisy poszczególnych sal, by ułatwić naszym Czytelnikom wirtualny spacer po tym miejscu. Mamy nadzieję, że będzie to dla kogoś pomocne. Zachęcamy również do odbycia takiego spaceru "na żywo". Ewidentnie nie jest to muzeum nużące czy nieciekawe. Wnętrza są pięknie urządzone, a sklepienia niektórych sal robią niesamowite wrażenie. Polecamy odwiedzenia tego obiektu! :)

****

UWAGA: starszych artykułów szukaj w tematyczno-alfabetycznym Spisie Treści u góry strony.

Na ewentualne pytania postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej. Wszystkie miłe komentarze są przez nas zawsze mile widziane...  ;)

By być na bieżąco z naszymi nowymi artykułami, polub stronę bloga na Facebooku: >>link<<. Możesz też "śledzić" nas na inne sposoby - wszystkie opcje znajdziesz w prawej kolumnie bloga (obserwacja kontem Google, Bloglovin', subskrypcja mailowa, konto na portalu nk.pl itp.).

18 komentarzy :

  1. Raz byłam w Poznaniu ze 4 lata temu, ale wiele nie zwiedziłam, choć stare miasto mile wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byliśmy jeszcze w Poznaniu.Ceny biletów niskie jak nie w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem Poznanianką, w Ratuszu byłam wiele razy, jak mogę, chętnie wracam, a jak nie mogę, tęsknię. Szczególnie teraz, bo właśnie obejrzałam sobie wszystkie Wasze zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. W Poznaniu mieszkalam na 1 roku studiow i mile wspominam ten czas

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Poznaniu.
    Dziękuję Ci za ten wpis- chociaż przez chwilę mogłam poczuć się jak na wycieczce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam w Poznaniu. Mam nadzieję, że będę miała okazje kiedyś zobaczyć na żywo słynne poznańskie koziołki 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też musimy tam kiedyś wrócić, może uda nam się wreszcie zobaczyć ten hejnał na żywo. Wtedy spóźniliśmy się z powodu korków, dosłownie kilku minut nam zabrakło... :(

      Usuń
  7. Z poznaniu byłam 2 razy z wycieczka klasową w podstawówce i rok temu w maju na wycieczce rodzinnej jest to super miasto :) Fotka bardzo fajne :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Koziołki chyba każdemu w Polsce kojarzą się z Poznaniem ;) pamiętam, że byłam tam kiedyś przejazdem i nadal jest na mojej liście zwiedzenie tego miasta, o czym przypomnialas mi tym wpisem :) już mam pierwszy punkt do zwiedzenia w Poznaniu. Jeśli ktoś może polecić jakieś inne ciekawe miejsca w Poznaniu, to poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Nasze wszystkie posty dotyczące Poznania znajdziesz tutaj:
      https://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/search/label/Pozna%C5%84
      Polecamy zwłaszcza PALMIARNIĘ! :)

      Usuń
  9. Ale super! Bardzo ciekawe miejsce, a nawet nie wiedziałam o jego istnieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za wirtualną wycieczkę. Choć mieszkam w Poznaniu od urodzenia to tylko raz podczas Nocy Muzeów udało mi się wejść do środka:-(((
    Pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Trykające kościołki widzieliśmy już kilkukrotnie i po rynku też spacerowaliśmy ale do ratusza jak do tej pory nie wchodziliśmy. Może następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany.... jako dziecko byłam w Poznaniu.... daaawno temu :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem z Poznania tak więc znam to wnętrze :) Warto zwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wstyd się przyznać, ale mimo, że jestem z wielkopolski i w Poznaniu bylam już mnóstwo razy, to nigdy nie dotarłam na rynek i nie widziałam poznańskiego ratusza, ani koziołków... :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie byłam jeszcze w Poznaniu, jedynie na stacji pkp, marze o tym, żeby kiedyś pojechać do tego pięknego miasta, które ma tyle atrakcji :)

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj, że wszystko, co napiszesz, może zostać skierowane przeciwko Tobie! :D No dooobra, żartujemy... Z góry dziękujemy za poświęcony czas i dodanie komentarza. Pojawi się on pod postem po zaakceptowaniu przez moderatora. Prosimy: nie SPAM-ować!

[Thank you for your time and adding a comment. It will appear under post after approval by a moderator. PLEASE DO NOT SPAM!]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Polecamy szybką i wygodną rezerwację wybranych miejsc noclegowych przez Internet w edom.pl: