Use Google Translate, if the article you have chosen has not been translated yet:

20.09.2017

Sioło Budy - zaciszny skansen z pensjonatem i restauracją w Puszczy Białowieskiej [Siolo Budy - Open-Air Museum with a Hotel and Restaurant in the Bialowieza Forest]

Please do not copy our work - photos and text.
We wish you a nice virtual tour on our blog! :)

Sioło Budy to urokliwy, połączony z pensjonatem i restauracją "Karczma Osocznika" XIX-wieczny skansen z typowo podlaską zabudową drewnianą, znajdujący się na polanie w samym sercu Puszczy Białowieskiej. Ulokowano go na 1,5-hektarowej działce pośrodku wsi Budy, w odległości ok. 9 km od Białowieży. Odwiedziliśmy go właściwie przypadkowo, błąkając się w okolicach puszczańskiej stolicy w nadziei natrafienia na jakieś ciekawe miejsce.

Musimy przyznać, że okolica po prostu nas oczarowała. Jest tam wyjątkowo spokojnie i zacisznie, a do całego, czynnego przez cały rok kompleksu należy aż 80 miejsc noclegowych w przepięknych, drewnianych, typowo kresowych domkach. Wielbiciele tzw. "świętego spokoju" na pewno byliby tym miejscem zachwyceni. Zdecydowanie można tam odpocząć i oderwać się na chwilę od współczesności.

Nie napiszemy tu recenzji tego obiektu, ponieważ nie nocowaliśmy ani nie stołowaliśmy się na jego terenie. Chcieliśmy po prostu pokazać naszym Czytelnikom, że takie miejsce istnieje i zachęcić do odwiedzenia go na własną rękę. Znajdujące się tam domki są wyjątkowo piękne. Skansen można obejrzeć nieodpłatnie (przynajmniej z zewnątrz). Nie widzieliśmy wnętrza pensjonatu ani restauracji, ponieważ w tej ostatniej odbywało się akurat wesele. Zapytaliśmy jedynie o możliwość obejrzenia kompleksu z zewnątrz, a w odpowiedzi usłyszeliśmy, że możemy spokojnie wszystko oglądać z zewnątrz, pod warunkiem, że nie będziemy próbować wejść do budynków, które są zamknięte.

Adres obiektu:

Budy 45,

17-230 Białowieża,
Polska

Osoby zainteresowane restauracją bądź noclegami odsyłamy do oficjalnej strony internetowej skansenu: >>LINK<< oraz na jego stronę na Facebooku: >>LINK<<. Mamy nadzieję, że nasze fotografie zachęcą kogoś do zobaczenia tego miejsca na żywo. Szczerze polecamy wybranie się tam na spacer bądź wycieczkę rowerową.

Biorę udział w wakacyjnym konkursie DDOB

****

UWAGA: starszych artykułów szukaj w tematyczno-alfabetycznym Spisie Treści u góry strony.

Na ewentualne pytania postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej. Wszystkie miłe komentarze są przez nas zawsze mile widziane...  ;)

By być na bieżąco z naszymi nowymi artykułami, polub stronę bloga na Facebooku: >>link<<. Możesz też "śledzić" nas na inne sposoby - wszystkie opcje znajdziesz w prawej kolumnie bloga (obserwacja kontem Google, Bloglovin', subskrypcja mailowa, konto na portalu nk.pl itp.).

9 komentarzy :

1. Fantastyczne miejsce! Jakie piękne by było jako tło do sesji zdjęciowej :)

1. My byliśmy tam dość krótko, po zwiedzeniu dwóch innych miejsc, więc nie szaleliśmy z robieniem zdjęć sobie nawzajem, zwł. że strasznie tego dnia wiało. Ale odbywało się tam akurat czyjeś wesele i przypuszczam, że Para Młoda porządnie wykorzystała urok tego miejsca, robiąc sobie przy okazji mnóstwo pięknych fotografii ślubnych... :)

2. Miejsce idealne na odpoczynek od miasta. Miejsce, gdzie można odnaleźć spokój i po prostu rodzinnie wypocząć :) Pięknie tam jest i swojsko <3

3. Kolejne cudo! Uwielbiam skanseny, jednak Polska wschodnia ciągle czeka, bym ją odkryła i ciągle mi za daleko!

4. To jest zdecydowanie jedno z piękniejszych miejsc w Polsce! My w tym roku z moim narzeczonym postanowiliśmy wziąć darmową pożyczkę online w Credy.pl i zwiedzić całą pl i to była najlepsza rzecz jaką mogliśmy zrobić! Nie sądziłam, że Polska jest taka piękna!

5. świetne miejsce :)
    uwielbiam skanseny i domy w takim stylu!

6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

Pamiętaj, że wszystko, co napiszesz, może zostać skierowane przeciwko Tobie! :D No dooobra, żartujemy... Z góry dziękujemy za poświęcony czas i dodanie komentarza. Pojawi się on pod postem po zaakceptowaniu przez moderatora. Prosimy: nie SPAM-ować!

[Thank you for your time and adding a comment. It will appear under post after approval by a moderator. PLEASE DO NOT SPAM!]

Polecamy szybką i wygodną rezerwację wybranych miejsc noclegowych przez Internet w edom.pl: